همشری آنلاین: مسئول توسعه اتحادیه اروپا خطاب به مقامات ترکیه اعلام کرد که اقدامات ضد تروریستی این کشور علیه حزب کارگران کردستان نباید موجب محدود شدن حقوق بشر شود.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، "اولی رن" با اعلام این مطلب در ادامه گفت : من حق مشروع ترکیه برای برخورد با پ.ک.ک را که به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده است قبول دارم. اما می خواهم بر این نکته تاکید کنم که آزادیها نباید به هیچ وجهی به دلیل این گونه اقدامات محدود شوند.

اولی رن که هم اکنون در استانبول به سر می برد قرار است طی امروز و روزهای آینده مذاکراتی را با مقامات ترکیه به خصوص "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر این کشور درباره پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا انجام دهد.

سخنان مسئول توسعه اتحادیه اروپا درباره نحوه تقابل ترکیه با حزب کارگران کردستان در حالی است که آنکارا در روزهای اخیر شدت حملات خود را به مواضع این حزب جدائی طلب در کوههای شمال عراق شدت بخشیده است.

در شرایطی که تنشها بین جدایی طلبان پ.ک.ک و دولت ترکیه شدت یافته، پارلمان ترکیه 17 مهر ماه مجوز حمله به مواضع این گروه را تمدید کرد .

نیروهای پ.ک.ک در کوههای قندیل در شمال عراق و در مرز ترکیه پنهان شده اند و از این نقطه عملیات علیه نظامیان آنکارا را برنامه ریزی می کنند.

درگیریها میان حزب کارگران کردستان و دولت ترکیه از سال 1984 میلادی آغاز شده و تاکنون 39 هزار کشته برجا گذاشته است.

کد خبر 65677

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز